En klar tanke ur ett rörigt sinne

Alla inlägg under september 2012

Av En klar tanke... - 16 september 2012 00:37

Min frånvaro från denna blogg har varit tämligen långvarig. Men livet kom liksom ivägen.


Det har inte hänt nåt jättedramatiskt mitt liv sen jag sist skrev ett vettigt inlägg. Det har bara varit full fart på exakt allt. Det har inte funnits tid över till att sätta sig ner och formulera en vettig text. Å andra sidan tror jag att skaran som möjligen noterat min fråvaro, är tämligen begränsad. Vilket är en fördel. En stor fördel.


Våren gick fort över i sommar, jag missade tyvärr de vita nätterna hemma, i år. Det är hjärtesorg. Jag jobbade in i slutet av juli och var inte tillbaka på jobbet förrän i slutet av augusti. Då med en hjärna som var helt semesterkvaddad. Tyvärr tog mitt jobb ringa hänsyn till sådana omständigheter, det har varit nån sorts överljudhastighet på allt sen jag kom tillbaka. Förvisso är det temporärt, men det är en aningens ansträngande  att förväntas vara på topp, med en hjärna som knappt är vaken vid 11-snåret om dagarna. Det har prioriterats hårt i alla göromål, energin ska ju räcka till.


Annars så var semestern bra. Träffade mest familj och vänner, inget avancerat. Spenderade en vecka själv hos mina föräldrar. Mer för att bedöma läget med min mor, än som ren semester. Jag kommer nog att återkomma kring ämnet när jag samlat mig lite. Håller på att vänta in eventuella förträngda reaktioner. Har haft några insikter om min egen framtid, vilket jag säkert kommer att ta upp i en eller annan form här inne. Jag har firat min andra bröllopsdag och jag har jobbat på Pride-festivalen. Även där borde jag nog kunna klämma fram en och annan fundering vad det lider.


Vi har haft vattenläcka, gudskelov att vi bor i hyreslägenhet! Värst drabbade är dock grannen under oss, vatten har ju en tendens att rinna neråt. Jag håller även på att förbereda inför ett inköp av en systemkamera. Det är en mycket långsam process för mig, det har tagit ett halvår att bestämma mig för modell. Jag vill ha en utmaning, jag vill kunna göra många inställningar, det ska ta tid. Ska det gå fort och på helautomatik, då räcker den lilla kompaktkameran jag redan äger. Fast redan med den så är jag ju inne och fingrar på de flesta funktionerna man kan pilla på. Kommer nog att nämna lite om det också, när jag väl kommer så långt att jag väl köper den.


Nu väntar jag på att den riktiga hösten ska ta fart med alla sina färger och stormar. Jag väntar på att luften ska bli hög klar och kall. Men innan dess är det nog läge att sova en sväng.


Fridens!


Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards