En klar tanke ur ett rörigt sinne

Direktlänk till inlägg 1 december 2013

...om att ha två hem till vardags.

Av En klar tanke... - 1 december 2013 07:58

Det är första december idag. Det är inte pyntat till advent det minsta i det hem jag befinner mig nu. Mitt första/primära hem. Finns inte ett endaste ting som är det minsta advent. Det har inte hunnits med. Ett av skälen är att jag befunnit mig i mitt andra/sekundära hem stora delar av den senaste veckan. Där är det lite mer advent än här, mest för att mannen där själv plockade fram prylarna. Men det ska väl bli lite här också under dagen.


För den som har missat det; jag lever med två män, jag lever i det som kallas ett "öppet äktenskap", dock är det inte vidöppet. Ett sätt att leva som passa alla tre inblandade förträffligt, just nu. Det kan ändra sig, men under kända betingelser och överskådlig framtid, ser det ut som om det kommer att fortsätta.  Det finns ingen gradering mellan de två männen i mitt liv, de är båda lika viktiga i mitt liv. Men jag måste särskilja dem åt om jag skriver om dem, det blir annars en väldigt rörig text, klart svår att få sammanhang i. Observera dock nogsamt att den andre mannen inte är den "andre" i vanlig bemärkelse, inget är hemligt eller gömt. Han är inte "sekundär" i meningen sämre än min primära relation. Under tiden som relationerna funnits, så har jag kunnat prioritera båda utefter vilka behov de har. Ibland har min primära relation fått stiga åt sidan för det har varit nödvändigt att den sekundära relationen prioriteras.


Fram till veckan som gick, har jag inte lämnat större spår efter mig i andra hemmet, bara nån liten pryl, mest för att jag glömt kvar dem. Jag har varit noga med att få med mig allt tillbaka till första hemmet. Men det är opraktiskt, det blir ett ruskligt släpande på allt och ibland glömmer jag att ta med mig det jag ska. Jag har sedan i somras egen nyckel till mitt sekundära hem. Det började med att min andra man for på semester och jag kollade hans hem, vattnade blommor och kollade post. När jag sen skulle lämna tillbaka nyckeln så fann han det mer praktiskt att jag hade egen nyckel. Relationen har varit stabil som sådan, men att den skulle vara ett fast förhållande har liksom inte riktigt funnits med i våra sinnen.


Vi är båda nybörjare på det här med en andra relation, eller det är vi alla tre, så det är till att lite att sakta skapa formerna för relationerna. Att "boa in" sig i en annans hem, är ett mentalt kliv som är ganska stort i en helt vanlig tvåsamhetsrelation, den har ytterligare dimensioner när man lever flersamt. Det är fler som påverkas än bara två. Så det blev till att föra dialoger med båda männen om det var tänkbart och hur det skulle kännas. Nu är båda kloka och tygga, det var inga problem. Men det är ett steg famåt, en markering om att min sekundära relation är på allvar, att det förväntas finnas en fortsättning. Sen kan det ju ta slut på detta lika fort som vilken tvåsamhet som helst, där skiljer det ju inte från vanliga förhållanden.


Men det är väl dags att börja pynta lite advent. Nu väntar jag bara på lite snö, det vore ju lite skönt att slippa allt grått och brunt.


Fridens!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av En klar tanke... - 23 oktober 2014 16:30

Det började med att jag inte visste vad jag skulle ge brorsdöttrarna i födelsedagspresent, för så där snart ett år sen. Hade en otrolig idétorka. Sen kom jag på att jag faktiskt har en massa bilder på dem. Man kanske skulle göra sig en fotobok och ge...

Av En klar tanke... - 22 oktober 2014 21:45

Så kom då dagen jag varit rädd för i några års tid, dagen då jag får beskedet att nästa vän är på väg att lämna livet.   Det har varit lugnt på den fronten under ett bra tag, det har sett stabilt ut där det har varit risk för försämringar och ing...

Av En klar tanke... - 29 september 2014 18:00

Jag har i princip inte berättat den här historien för någon, den har alltid gått under vänbegreppet, vid nåt enstaka tillfälle har den berättats med orden jag kommer att använda nu. I delar, aldrig i sin helhet. Det är knappt att jag berättat den för...

Av En klar tanke... - 28 september 2014 14:40

Så kikar jag in här igen. Som vanligt har mycket hänt. Det är väldigt länge sen jag var in nu och skrev något.   Under arton månader har jag haft förmånen att levt i en parallell relation till mitt änktenskap. Det har varit underbara arton månade...

Av En klar tanke... - 1 december 2013 19:00

Det blir en del inlägg om mitt sätt att leva mitt liv nu, de djupa betraktelserna om tingens ordning (i den mån de någonsin funnits) läggs på framtiden.   Men i alla fall; det slumpade sig så att jag både kunde och det var det mest praktiska att ...

Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards