En klar tanke ur ett rörigt sinne

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

...om att vara ovän med teknik.

Av En klar tanke... - 8 november 2012 19:00

Alltså; jag anser mig inte teknikfientlig, jag tycker jag är "med i matchen" vad det gäller rätt mycket av teknik. Jag är inte en "early adopter", då ska det vara något mycket användbart för att jag skulle klassas som det. Jag är sån så jag gärna väntar ut ny teknik, så där så att de värsta barnsjukdomarna är borta. Det som framför allt styr om jag skaffar mig ny teknik är om jag kan ha nytta av tillämpningen. Ser jag inte nyttan så struntar jag att skaffa mig ny teknik.


Min mobilur har varit en variant av lite smartare lur, men inte helsmart. Det finns ett tangentbord som gick att fälla fram men det var ändå touch screen, sån tryckkänslig historia som man måste peka på. Operativsystemet var Symbian, för det var en Nokia. Har alltid gillat Nokia och blev ganska trött när de bytte över till Windows på mobilurerna, Symbian är väl utdött idag, men det var väl ändå inte nödvändigt att ta Windows? Dessutom var Nokia rätt sena på att ta fram en riktigt smart lur och försöket kanske inte var helt lyckat. Fast många som använder de lurarna är tämligen nöjda.


Nåväl, min lilla Nokia har varit i bruk i 2,5 år, den börjar få vissa skavanker och lite egenheter för sig. Nu på senare tid har den börjat stänga av sig lite då som nu. Det är inte vidare skoj men klart överlevnadsbart. I övrigt så funkar ju allt som det ska. Jag har kikat runt på olika telefoner, för även jag insåg att ett byte började närma sig. Min första Nokia hade jag i 6 år, fattar egentligen inte varför jag måste byta när luren inte ens är tre år gammal. Men hur som; jag har inte hittat nägot som tilltalat mig.


I veckan bytte maken till en mer avancerad lur (en mindre platt-TV enligt mig) och bonusdottern tog över makens lur. Bonusdotterns lur är mindre än ett år gammal, de beslöt att jag skulle ta över hennes. Att jag skulle komma in i 2010-talet jag också. Men eller hur...


Så en en vecka tillbaka har jag en lur som jag är i alldra högsta grad extremt osams med. För att testa. Vi är inte överrens om hur man stänger av alarmet, om hur man spar kontakter, hur man sänder musik med blåtand, hur man skriver in sms och så vidare och så vidare. Och så väldigt smart är det lilla livet inte!!!  Hade den varit det, så hade den slutat bråka med mig per omgående. För jag kommer att vinna, det bara är så. Jag kan ta skit från mycket men inte från en mobiltlefon!


Så jag går här med en appararut som jag faktiskt inte begriper mig på och tänker att det var bättre förr. Ju förr, dess bättre. Jag måste ha fått den mest korkade smart phone som gjorts. Funkar inte det här så kommer jag att gå tillbaka till Nokia 3310, sanna mina ord!


Fridens!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av En klar tanke... - 23 oktober 2014 16:30

Det började med att jag inte visste vad jag skulle ge brorsdöttrarna i födelsedagspresent, för så där snart ett år sen. Hade en otrolig idétorka. Sen kom jag på att jag faktiskt har en massa bilder på dem. Man kanske skulle göra sig en fotobok och ge...

Av En klar tanke... - 22 oktober 2014 21:45

Så kom då dagen jag varit rädd för i några års tid, dagen då jag får beskedet att nästa vän är på väg att lämna livet.   Det har varit lugnt på den fronten under ett bra tag, det har sett stabilt ut där det har varit risk för försämringar och ing...

Av En klar tanke... - 29 september 2014 18:00

Jag har i princip inte berättat den här historien för någon, den har alltid gått under vänbegreppet, vid nåt enstaka tillfälle har den berättats med orden jag kommer att använda nu. I delar, aldrig i sin helhet. Det är knappt att jag berättat den för...

Av En klar tanke... - 28 september 2014 14:40

Så kikar jag in här igen. Som vanligt har mycket hänt. Det är väldigt länge sen jag var in nu och skrev något.   Under arton månader har jag haft förmånen att levt i en parallell relation till mitt änktenskap. Det har varit underbara arton månade...

Av En klar tanke... - 1 december 2013 19:00

Det blir en del inlägg om mitt sätt att leva mitt liv nu, de djupa betraktelserna om tingens ordning (i den mån de någonsin funnits) läggs på framtiden.   Men i alla fall; det slumpade sig så att jag både kunde och det var det mest praktiska att ...

Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards