En klar tanke ur ett rörigt sinne

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av En klar tanke... - 23 oktober 2013 22:51

Ibland möter jag människor som visar sig vara så mycket mer än man kan tro vid första anblicken. Ikväll har jag haft förmånen att få träffa en sån kvinna.


Vi har känt varandra i 4-5 år, i officiella sammanhang, alltid haft otroligt skoj och många intressanta samtal.  Men det har liksom aldrig blivit att vi  pratat om våra privatliv. Ikväll har vi haft gemensamt ansvar för ett mindre evenemang, vilket avlöpte riktigt bra. När vi höll på att plocka ihop så snackade vi lite och då kom det fram att hon också köpt en kamera. Så vi började diskutera teknik och fotografering, körde lite tester och kikade på bilder. Dessutom kröp det fram att hon målat en hel del och då har kläm på bildkomposition och bildkonst rent generellt. Hon har gjort en väldig massa annat också under de år hon traskat runt på jordens yta.


Hon har "Kyssen" av Gustav Klimt på väggen, den är i tyck på tyg, jag har alltid tyckt mycket om den. Vi började diskutera vad vi såg i den. Det blev ju ett otroligt roligt samtal om symbolik, komposition och färgsättning. Så otroligt olika tolkning och intryck av samma tavla. På ett litet kick hade nästan två timmar försvunnit och jag började bli eftersökt av båda herrarna i mitt liv, jag skulle ju vara på väg hem långt tidigare.


Vi hann i alla fall planera för att ta en liten fotorunda och så småningom även köra lite konstrundor i närområdet. Ser verkligen fram emot få umgås lite mer!


Fridens!

Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards