En klar tanke ur ett rörigt sinne

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av En klar tanke... - 2 oktober 2011 04:30

Klockan är 04.30 när jag börjar skriva detta. Jag tycker om att vara vaken den här tiden på dygnet, om jag aldrig gått och lagt mig.


Jag fullständigt hatar att vakna den här tiden på dygnet. Det finns egentligen aldrig några riktigt bra och hållbara skäl till att kliva upp strax innan halv fem på morgonen. Det finns verkligen inte! Ändå är jag uppe nu och jag har varit uppe samma tid varje morgon, 6 dagar tillbaka.


Nåt händer i min kropp den här tiden på dygnet, även om jag inte vet vad. Något som påverkar den kraftiga förkylning jag dragits med sen 8 dagar tillbaka. 04.25-isch vaknar jag av att jag hostar järnet och sen är det stört omöjligt att somna om. Kliver upp för att inte störa bättre hälften allt för illa.


Tror inte jag varit så här kravlig på typ 15 år eller mer. Jag har inte något minne av att en förkylning tagit mer än max 5 dagar i sitt intensivaste skede. Det här verkar ju inte ha någon ände alls. Ständigt utflöde från lungor och ständigt utflöde från näsan, har inte minskat alls. Har dessutom tappat rösten, helt. Okej, jag kan viska (vilket man inte ska) 5 ord åt gången, sen funkar inte det heller. Det mest roliga är att min omgivning reflexmässigt viskar tillbaka till mig.


Jag har ett dygn på mig att bli frisk. Kommer att göra vad jag kan för att piggna till så jag kan jobba på måndag. Så roligt är det inte att vara hemma.


Fridens!

Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards