En klar tanke ur ett rörigt sinne

Alla inlägg den 21 september 2011

Av En klar tanke... - 21 september 2011 21:15

Tidigare i år så hade jag att inlägg där jag bland annat tog upp hur sommaren eventuellt kunde bli, rent vädermässigt. Om du är nyfiken kan du läsa inlägget här.


Skatorna byggde högt och fick ungar tidigt, vädret var torrt och varmt mest hela försommaren i Mälardalen. Eken slog ut en vecka innan asken, det ska tydligen tala om att det blir en regnig sommar.


Tja, här i Mälardalen har det regnat rätt ofta, men det har varit väldigt varmt och det har mest rört sig om kortare skurar eller en halvdag. Det har inte varit dåligt väder över flera dagar i rad. Så det enda jag kan säga är att det är i år så blev det så här. Det blev inte en kall sommar, trots en varm vår, så där faller min uppfattning om att varm vår ger kall sommar.


Min egen upplevelse av sommaren så har det varit underbart varmt, jag har kunnat bada järnet sen i slutet av juni. Jag har inte störts av regnet de dagar som varit blöta. Jag har fått varit med om ett antal otroligt läckra åskväder. Solen har varit framme
tillräckligt för att jag skulle hinna bränna mig och få en lite gulaktig hudton.


På det hela taget en bra sommar vädermässigt, annars också. Nu väntar jag bara på att hösten ska komma på riktigt!


Fridens!


Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards