En klar tanke ur ett rörigt sinne

Alla inlägg den 26 september 2011

Av En klar tanke... - 26 september 2011 07:32

Annie Lööf blev i helgen vald till Centerns nya partiledare. 28 år gammal, det är rekord i att vara ung patiledare i Sverige. Hon kommer med största sannolikhet att bli vår yngsta regeringsmedlem genom tiderna. Stort grattis och ännu större lycka till!


För jag gissar att det på nyhetsredaktioner runt om i landet, just i detta nu, sitter ett gäng människor och bara funderar på hur de ska knäcka henne. Att hon som ung kvinna inte ska tro att hon är någon och de kommer att försöka hitta en massa skit om henne. Eller se till att hon gör bort sig våldsamt.


Jag har haft tillräckligt god insyn i hur nyhetsredaktioner bedrivs, för att veta att detta har hänt gång efter annan, under de senaste 20 åren. Och i flera fall har de lyckats. Detta gäller både för riksmedia och för lokalmedia.


Jag är inte ens det allra minsta Centerpartist, inte ett endaste nå. Men jag önskar inte ens min värsta fiende den granskning hon riskerar att få, de närmsta åren.


Jag hoppas så att Annie Lööf har folk kring sig som kan stötta henne och att hon aldrig behöver utstå ett mediedrev. Jag hoppas så att jag blir motbevisad i min oro, att jag har tokfel.


För den som vill läsa mer om den nya partiledaren, så går det att göra här.


Frid.

Nåt om mig

Nåt du undrar över?

1 besvarad fråga

Bloggar värda att läsa!

Leta här!

Taggar

En klar tanke...

När det hänt nåt

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Förut

Har nån hittat hit?

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards